E-sports events as a basis for tourism development. Case study of the Pokémon World Championship London 2022

Authors

DOI:

https://doi.org/10.51302/marketing.2024.19429

Keywords:

tourism, marketing, events, territory enhancer, electronic sports, Pokémon, London

Abstract

This paper studies the potential of esports events as a tourism promotion tool. It seeks to understand how this type of event can influence the territory and the city where they are held. To this end, a specific study is carried out on the Pokémon World Championship London 2022. The work is based on surveys carried out among those attending the event in order to try, with their answers, to answer the initial question posed. With this research, the motivations of the attendees and the degree of influence the event has had on their choice of destination are ascertained. In this way, the objectives set out are achieved. With the results of this work, it is possible to show cities and decision-makers that holding this type of event is, in any case, positive and beneficial for the economic, social and cultural development of the city. The aim is to increase support for this type of event and to improve the stability of the industry, which is in full expansion and development.

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Author Biographies

Laura Melendo Rodríguez-Carmona, Universidad Camilo José Cela (Madrid, España)

Profesora acreditada doctora (ANECA) en la Universidad Camilo José Cela. Cuenta con una amplia actividad docente e investigadora centrada en líneas de investigación claras: marketing, comunicación publicitaria, narrativa transmedia, nuevas tecnologías e innovación educativa. Muestra una importante actividad con capítulos de libros y artículos de revistas, en muchos casos fruto de las investigaciones competitivas donde ha participado como investigadora. Asimismo, presenta una profusa actividad en congresos, nacionales e internacionales, como ponente invitada y organizadora, en muchas ocasiones.

Víctor de Torres Palacios, Universidad Camilo José Cela (Madrid, España)

Es un profesional altamente motivado con una sólida formación en Turismo y Organización de eventos y más de dos años de experiencia en el sector en el que actualmente trabaja, marketing sociosanitario. Es licenciado en Turismo por la Universidad Rey Juan Carlos y ha realizado un Máster en Dirección de Protocolo, Producción, Organización y Diseño de Eventos en la Universidad Camilo José Cela.

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Published

2024-03-07

How to Cite

Melendo Rodríguez-Carmona, L., & de Torres Palacios, V. (2024). E-sports events as a basis for tourism development. Case study of the Pokémon World Championship London 2022. Revista De Marketing Y Publicidad, (9), 87–106. https://doi.org/10.51302/marketing.2024.19429

Issue

Section

Special section. Research studies